Tension Academy



Tension Academy sebenarnya sebuah komuniti yg mengabungkan semua artis dan peminat2 seni.. dalam masa yang sama kitorg buat majalah dan merancang untuk buat sebuah akademi seni.. untuk jangka masa panjang, kitorg pun teringin juga nk buat animasi sendiri.. :D




Akhirnya majalah kami ni publish juga.. sepatutnya tahun lepas lg dh publish tp disebabkan oleh masalah2 yg xdpt dielakkan, ia tertunda.. 4 watak kt muka depan ni, gambar2 4 org utama (pangkat bos) dan yg plg depan tu ketua antara semua bos lah XD haha.. perkenalkan yang rambut panjang tu, Miruki No Usagi, yg rambut hitam Warumon, yg pkai spek tu encek Pandaman, dan yg belakang tu Rextos Din... di sini kitorg ada sistem yang mengenalkan pangkat setiap ahli atau krew.. dimulakan dgn Miruki yg berpangkat tertinggi iaitu "Pengetua".. hehe.. aku plak berpangkat "Senpai" atau senior..

Start kuar kt pasaran Malaysia isnin ni, esk la tu.. hehe.. apepun dlm 2 ari ni ia dh start dijual di comic fiesta Sunway Piramid.. (aku ni krew yg x bape aktif.. haha sbb sgt jauh dr dorg).. Good luck lah utk semua kawan2 Tension Academy-ku.. :) dan kalo jumpa majalah ni kt kedai belilah ye..

Majalah ni ada 2 section, bahagian depan adalah komik yg dilukis oleh pelukis Malaysia, dan bahagian belakang adalah komik dr Jepun.. so penghujung adalah di bahagian tgh dan korg boleh start baca dr bahagian mana2 yg korg suke.. Knp gabungkan karya Jepun dan tempatan? pada asalnya kami hanya nk letak karya dr pelukis2 tempatan sahaja, tp walhal hakikatnya rakyat Malaysia xleh lari, most of them mmg suke komik Jepun.. dalam masa yg sama kami nk menyokong karya dari artis tempatan.. jd kami cantumkan kedua2 aspek ni.. kartunis kami mmg kartunis baru, kami cube untuk mencipta nama untuk mereka.. Ingatlah beberapa nama ni, kemungkinan besar mereka akan jd femes suatu ari nnti..
(Pjoe, Apeng, Warumon, Innocent) sokonglah akademi kami ye..
Your Tension is our pleasure :)

No comments: