Di lema




Setelah ape yg brlaku sebelum ni.. kisah cinta yg mengelirukan.. berbalik semula ke masa lampau.. selama aku hidup 22 tahun ni.. aku penah jatuh cinta pada 4 org lelaki.. last skali kisah tu dh tamat pada bulan lepas, seperti mana yang aku penah tulis pada post aku sblm ni pada sesiapa yang penah baca..

Aku xbape frust sgt pada org yg ke-4 ni.. walaupun dia org ptama yang buat aku berani utk berterus terang tentang perasaan aku (since aku jd matured skit skrg ni - erk matured ke??), tp aku dh boleh control perasaan ak dgn baik.. aku dh janji dengan diri aku, xmahu lg menangis kerana lelaki (hya lelaki yg berhak saje utk ditangisi), aku nk hepi dlm life aku.. aku akan anggap cinta adalah sebahagian dari hidup.. sememangnya lepas tu aku brtekad utk fokus pada masa depan..

Tapi.. disaat aku msh cube utk melupakan si dia yg ke-4 ni.. aku xtau nape muncul plak seseorg yg boleh menceriakan hidup aku.. tidak mudah bg aku utk terima sesiapa yg baru dlm sekelip mata.. tidak mudah bg aku aku untuk menerima cinta baru.. walaupun sebelum ni aku rs aku slalu ignore org2 yg try utk approach ak, sori sgt2 pada mereka semua.. aku xboleh pksa diri aku.. aku xmahu mereka mengharap pada sesuatu yg aku xmampu nk buat.. tp jika mereka menganggap aku sbg teman, aku boleh menerimanya.. :)

Tapi si dia yg muncul dlm hidup aku baru2 ni, dia bknlah org baru seperti yg lain2 nya.. dia adalah org yg pertama.. My 1st love.. ats sbb sejarah ni, aku xdpt nk ignore dia seperti org lain.. aku xtau knp aku rs sgt selesa n serasi dgn dia tp aku takut sgt nk teruskn.. ia msh trlalu baru walaupun kisah kami tu dh lebih 13 tahun.. itu dlu.. zaman skola.. bkn kini.. aku msh x yakin dgn diri aku, juga diri dia.. aku xckup kenal dia.. Aku xtau knp aku rs sgt gembira skrg ni.. totally aku lupa yg si dia ke-4.. mgkn sbb aku sndiri pon x de byk komunikasi dgn dia.. si dia yg 1st ni, dia boleh buat aku ketawa mcm dlu.. ketawa ikhlas k, not fake smile that i always did just now..

Aku suke dgr dia menyanyi :) sound so good.. he treat me nicely even i always "blurring" i dunno why he can keep laughing n patient wif my biggest weakness.. haha.. i luv to hear his voice, when he talk felt like i was talking wif my family.. comfortable.. bnda yg plg aku xsgka, aku br je tau dia serumpun dgn aku.. so maybe dia akan paham situasi family aku x seperti orang lain yg mgkn x dapat nk paham dlm kes ni..

but the main problem its me.. why me?? coz i am complicated person in love cases.. i like him so much but i dunno bout myself well.. maybe because i sealed my heart tightly nobody can't enter it.. God plz give me some clue 2 solve tis prob.. i'm happy.. but i still can't open my heart.. i still have no trust in love..

Mungkin aku perlu wat solat Istikharah kot >.<

Bg aku cinta tu:
----> KEBAHAGIAAN, PERSEFAHAMAN, KEPERCAYAAN dan KESETIAAN..
Aku hanya nk mencari org terakhir dlm hidup aku.. not something cheap like juz playin around wif people heart.. bila kita cintakan seseorg, kita akan berkorban utk dia, berusaha membahagiakan dia, mencintai dia sepenuh hati.. tp nk ada komitmen seperti ini bukanlah mudah.. aku xmampu jd aku yg dlu lg.. berkomitmen tinggi dlm cinta tp akhirnya aku yg merana.. mmg, ini adalah satu ujian yg membuatkan kita lebih matang.. bg aku, slagi ada ragu2, slagi itu aku xkn terima sapa2.. bila kita btl2 cintakn seseorg, dia lah satu2 nya yg akan berada dlm hati, dan aku xkn pandang org lain utk menggantikan dia.. sbb tu lah aku sgt tegas dlm hal ni.. secara x lgsg bila kita rs yakin, "itulah org yg kita cinta", maka xkn timbul kes org ke-3 sbb cinta dh ckup buat kita mahukn sorg saja dlm hidup kita.. kalo rs nk usha org lain (mknanya kita x cinta la kt psgn kita)..

Aku harap si dia faham situasi aku.. :) i like u so much but juz give me little time to learn loving u.. yeah i know i had love u before, but on past childhood memories.. its not easy for me after all those things i had been through.. prove urself 2 me if u really serious on this until i trust u..

I'm not Malaysian beauty.. sometimes i'm careless.. blurr.. slow n some more weakness.. i dunno who are really can accept me..

Aku bgtaulah cmne aku akan trime sesuatu relationship lepas ni.. for sure lah aku nk kahwin dgn kekasih yg terakhir.. aku hanya akan bercouple jika:

1. Family ak n family dia boleh menerima hubungan kami, mksudnya xde halangan keluarga..
2. Ada perancangan untuk membina rumah tangga (mesti melibatkan family, bkn hya kami berdua sahaja)
3. Relationship tu dh confirm, kami dh percaya antara satu sama lain..

Aku x berani nk bg ape2 komen tentang hal ni.. jodoh di tangan Tuhan.. ape2 pun terpulanglah..

Jika ada sebarang pendapat, sila kemukakan.. :)

4 comments:

mazhad said...

cinta tentg jujur setia percaya.sy cy i2.kamu sm 2 dengan sy n ada extra 2.so hope kamu bhgia.huhu...n btul 2.jodoh ditangan tuhan...

=)

Fiera Kittenz said...

yeah betul..
kita hanya bole merancang je..
apepun sgt bahagia skrg cume xyakin je.. :) TQ~

Pakcu Sofi said...

semangat okeh~ yakin pada diri sendiri.. =)

Fiera Kittenz said...

huhu TQ..
cube sedaya upaya :)