Cinta itu buta.


kita xkn dpt org yg seperti yg kita nk..xde yg sempurna..cinta tu buta..kdg2 dgn manusia yg brhati batu pun kita syg..kdg2 cinta pun xleh bw ke mana2.
becinta tahap gaban pun kalo xde jodoh ttp xleh bsama..ntah la..semua manusia mengimpikan kebahagiaan..tp bg aku kalo pasangan ni sama2 berusaha msti boleh bsama..tp kalo slh sorg je yg bersungguh, pun xjalan gk..not fair la kn..tp tu la..xsemua manusia ni bernasib baik..alangkah bahagianya kalo dapat mencintai dan dicintai..tp xsemua org brpeluang..jadi kalo kita dpt bsama org yg kita syg, hargai lah sebaik mgkn sebelum ia hilang..mgkn aku ni jenis pmpn yang trlalu byk bermimpi bnda2 yang fantasy..pada hakikatnya, dunia xselalunya indah..kita bkn duduk kt syurga..semuanya penuh dgn dugaan..sama ada kita kuat atau x je nk lalui semua tu..aku rs kalo hubungan kita dgn yg di atas baik, InsyaAllah Dia juga menjanjikan bnda yg trbaik utk kita..percaya je lah pada jodoh, yg penting dh berusaha..cuma kadang2 kita xdapat terima bnda yg selama ni kita percaya dikhianati..manusia xtrlepas drpd melakukan kesilapan..kadang2 kita xdapat control perasaan..tp manusia ada otak untuk berfikir..bergantung pada kematangan seseorang..ntahla beb..yg penting wat yg trbaik untuk diri sendiri dan untuk keluarga yg benar2 menyayangi kita..kita hidup kt dunia untuk diri sendiri..bkn untuk org lain..aku sndiri pun xkuat..tp aku btl2 blaja sesuatu dr pgalaman yg wat diri aku jatuh dgn teruk..aku harap aku leh jadi matang lepas ni..aku msh rs diri aku kebudak-budakan..

No comments: