Lukisan + busy

Beberapa ari ni aku agak busy buat sketches n drawing.. saje pkse diri pas terima nasihat Pjoe n kekawan lain.. sori ler kalo aku byk ignore sape2 xkira la dlm msg atau internet.. aku kalo dh wat keje x igt bnda lain.. sbenarnya kat bawah ni ada antaranya artwork baru n ada gak artwork lama yg aku touch up balik..




Yang ni stroke baru aku.. saje nk try style lain.. ada antara member2 aku yg x brapa minat aku buat style manga.. so aku buat la beberapa style ikot minat viewer.. aku agak selesa gak dgn style ni sbb ia nmpk style realistik walaupun katun cuma aku akan pakai stroke ni utk Illustration semata2, bkn utk komik.. ape pun still ada kelemahan.. yang plg ketara gambar pmpn yg no2 tu, tgn dia besar.. bila aku try wat lukisan realistik, aku x leh baget saiz.. bila aku tgk kt kertas mcm ok, tp bila scan br nmpk silapnya.. aku tunjuk kt Pjoe utk memastikan kekurangan n kelemahan lukisan tu, Pjoe pon kata masalah aku kt saiz tangan.. jd btl la ape yg aku pkir tu.. Bersyukur gak aku ada sensei mcm Pjoe n sebelum aku serius meng"inking" artwork aku, aku akan minta kritikan dr org yg hebat2.. kalo nk improve kena brani dikritik.. ada setengah org xleh trime kritikan.. aku suke dgr org yg pakar meniliti keje aku.. kdg2 kita xnmpk kelemahan tu tp diorg nmpk.. ada setengah kes plak, org yg xde pengalaman dlm bnda2 ni kritik ikut sedap mulut, bkn sbb ilmu.. tp kdg2 even dorg xde ilmu dlm bidang ni, kritikan tu pon blh diterima mengikut pandangan visual mereka. kita sndiri pon boleh nilai kn mana kritikan yg bernas mana yg x..





Yg ni antara artwork yg baru.. Art Trade utk Faiz Haikal.. Pen-Pal aku.. beberapa bln yg lepas dia anta surat n lukisan utk aku, kira yg ni art yg aku wat utk dia pulak sbg pertukaran.. gambar ni adalah avatar dia yg aku cipta.. still masalah yg sama.. saiz tangan besar.. yg sebelah dia tu, dibetulkan oleh Pjoe secara digital.. apepun aku trpkse lukis balik kt part yg aku silap tu.. xkn nk bg artwork yg rosak kt kwn kn? biar la bnda tu perfect.. then dh repair nnti br inking..





Tajuk utk artwork ni plak "Smoking".. juga art trade utk Youeill slh sorg dr bdk TA Magazine aku.. Youeill dh buat lukisan "Squall FF8" yg aku minta dia lukis.. sebagai ganti aku kena lukis watak Illustrasi dia dlm versi stroke aku.. hehe.. still kesilapan yg sama.. saiz tgn n sebelah tu dibetulkan oleh Pjoe juga.. aiya.. -_-"





Yang ni x silap plak tangannya.. :D haha.. tp awl2 lg aku dh silap kt selendang dia.. xpela.. aku repair je dlm photoshop nnti.. aku mls nk inking.. trus je colour.. lain pulak jdnya pas di colour.. rupa jd lain.. XDDD hahaha.. xkisa la.. Pjoe ckp aku kena kurgkn lighting kt bibir pmpn tu sbb mencapap sgt warnanya.. "Baikk sensei -__-" hehe ^__^" tajuk utk artwork ni "Indian girl".. sila tunggu artwork ni siap yer.. nnti aku upload.. aku lukis 15 minit je, tp colour dh lebey 4 jam.. tekanan rs.. xjd2 gak seperti yg aku nk..





Yang ni surat utk Faiz Haikal yg td tu.. kt surat pon kena lukis juga -___-" aiii...



Tgk la.. aku suke wat keje separuh jalan.. part yg aku rs susa aku tinggal.. XDD tahape2 aku ni.. sbnrnya ni aku nk wat design baju utk TA pye contest bln lepas.. disebabkn aku xde broadband lg time tu, aku mls la nk siapkn sbb xdpt anta.. byk la part yg salah kt anatomi tubuh sbb aku x rujuk.. main lukis jer ikot kepala aku.. tapi bnda ni ada mksd la.. Company aku tu bertemakn komuniti art selain hubungan sesama kitorg & bertukar/berkongsi ilmu dlm bidang art ni.. bos aku nkkn drawing style komik sbg design baju & memenuhi kateria tema company.. dlm design drawing aku ni, aku namakan ia "3 L" bermakna "We Lead, We Learn, We Love".. lambang tgn kt org yg ditgh2 tu jelas menunjukkan lambang 3L, dia sbg ketua memimpin kami & mengajar kami yg lemah, yg kanan sbenarnya junior yg ingin belajar (bdk tu pegang berus lukisan), dan yg kat kiri watak pmpn (utk menunjukkn kasih sayang dlm group kami ni).. walaupun bnda ni kira sia2 gak, xkisa la.. boleh menambah koleksi artwork aku..


Yang ni mmg aku taram.. kesilapan utama kt tgn n kaki.. nmpk kaku n mmg x betul anatominya.. aku x tunjuk kt Pjoe lg ni.. biar la dlu.. aku nk repair lg.. xsiap gak.. br 50% jer.. tajuk yg aku nk bg "New Weapon".. kira Illustration fantasy, pmpn ni tgh cube senjata baru dia.. -_-" hmm..



Burung Cacat XDDD hahahaha.. lukisan lama.. nk betulkn lg.. nnti leh color.. yey..


Modern Gurl.. tgh menunggu utk diwarna juga -____-" uhhh.. benci tol..

No comments: