Dugaan raya pertama

Malam raya aku balik Melaka dok umah sedara aku.. dlm 2 ari.. hari raya ptama, anset ku hilang.. ces.. waktu tu petang dlm kol 1.00.. aku soh adik aku cas sbb bateri dh kong abis, pstu adik aku kata nk cas anset papa aku dlu.. aku brtekak dgn dia sbb minta cas anset aku dlu, kejap pon xpe sbb hati aku dh rs lain time tu tkt anset ilang xdpt jumpa kang.. last2 aku mls gado aku letak je ats meja tu tggu utk di cas.. pstu aku lepak kejap bsama laptop aku utk online, tetibe aku trtido.. bgn2 je bnda yg aku tringat, "ANSET"..

aku cr merata x jumpa2.. aku tya adik aku, dia xtau gk kt mana.. semua org cr pon xjumpa2 gk.. pelik, aku rs x letak kt tmpt trsorok.. aku xtau tetamu yg dtg time tu sbb aku tdo.. dorg kata ramai.. then aku kena bebel dgn mama n makcik aku sbb letak barang sendiri merata2, maybe anset tu dh kena curik dgn mana2 tetamu sbb ada di kalangan mereka org yg x dikenali.. aku dh panas je dgr bebelan tu.. dh la rs sedey dgn kehilangan anset tu.. papa aku agak memahami aku.. dia x ckp pe pun, dia cume tya aku letak anset kt mana.. demi mengelakkan aku ckp bnda yg menyakitkn ati atau melawan, aku msk bilik, pura2 tdo..

aku xde la sedey sgt anset tu hilang, aku tenang je cume rs panas sbb anset tersebut x di cas.. kalo x boleh contact.. yg peliknya punyer la byk anset ats meja, aku punye juga la org nk curik.. tp perasaan aku ckp anset tu x ilang.. maybe trsembunyi kt mana2.. kt bilik tu aku senyap je, xde mood nk kuar jumpa org sbb aku xnk mama aku n makcik aku bebel2 lg psl anset tu.. pstu papa aku msk bilik.. aku tau dia risau aku sedey, dia kata "Jgn pkir lg.. nnti kita beli baru yer".. T___T woooo my dad mmg charming ler.. hahahaha~

ape pun, aku xnk pkir sgt.. rilek sudeh.. bnda dh hilang.. mama aku lak yg touching lebey2, pttnya aku yg touching.. dia kata, "sian fira..".. aihh.. dia tau aku xpenah minta duit utk dibelikn anset.. semua pki duit sndiri.. lgpun aku mmg syg anset tu sbb aku gunakn duit yg usm bg utk anugerah Thn 1 aku dlu.. duit dr titik usaha aku dlm study.. mmg sgt2 brharga lah walaupun anset tu x semahal mana pun.. hahaha XDDDD...

aku xde selera kt anset lain slain anset aku sony ericcson k660 white+lime green.. xkira ape2 pun aku nk anset tu jugak.. dlm seminggu ni aku x dpt dihubungi.. jika ada ape2 prkara penting, sila sms ke no ni 0122888407.. my dad's number.. jgn lupa sertakn nama anda.. cewah.. jika dlm tempoh seminggu ni anset aku msh x ditemui, mmg sah2 kena curik.. mmg cursed la org tu jd timun laut.. mintak Warumon-san curse kn.. XDDDD haha.. harap2 anset tu x ilang la.. aku pon redha je la kalo di belikn anset bharga RM50 kalo ia benar2 dicuri.. pki je la.. hahaha XDDD xpe nnti aku kumpul duit balik.. gambate :D



KAY-CHAN KENA TINGGAL?


Sian kucin' aku ni.. kena tinggal sorg2 kt umah ms kami ke Melaka.. msti dier sunyi.. dier dhla xle tinggal sorg2, dok dlm gelap pon dia takot.. pe jenis species kucin' pon aku xtau.. pstu dia x mesra dgn org asing.. hahaha XDD cian KK..

1 comment:

OngZ@i M@laYa 77 said...

fie g melaka??? haa nape x bg taw... :( hu...kalo x dpt jmpa...