Believe in myself


Dah lama aku x bersemangat mcm nie.. tiap2 ari merungut..
aku rs org yg bc blog ni pon bosan dgr aku merungut..haha..
ntah nape aku rs beberapa ari ni aku sdikit tr "refresh"..
dengar nasihat kwn2..

jak 3 ari lepas aku asik wat drawing..
mmg dah start pon keje2 final projek aku..
sbbkn rs takot yg membuak aku memakse diri..
bulan pose ni xde setan pon.. tp berat tol tulang ni nk bekerja..
cube la jugak menggagahkan diri..

"start la wei", membebel kt diri sndiri..

cube gak la memegang pensel sambil membuat satu garisan huduh di ats sekeping kertas..

"huduh nya.." aku x puas ati.. last2 aku jd gila plak drawing smpai x igt nk mkn..

tu la.. menda ni kena start..

"jika kita berhenti arini, kita xtau ape akan terjadi esk"
aku suke kata2 nie..

juz move on..yey.. byk gak yg aku dpt buat kali ni..
memula aku cume lukis sesuatu utk pen-pal aku..dlm 3 helai..
dh lama surat tu x dibalas2..
then aku try siapkn komik yg dh setahun aku biarkn..
komik tu aku nk anta kt kreko..
saje je nk kenakn Hiryuu-Chan..
arini je aku dh siapkan 2 sketches utk final projek..
kalo blh esok aku nk siapkn lg 4..
ni bukan yg betul2 final.. slagi ia blm di "approve" oleh en. Shahrul..

ntah kenapa aku rs mcm dipandang rendah..
xtau la.. maybe perasaan aku jer..
aku rs diri ni kerdil sgt dgn mereka semua..
yela mostly drawing aku yg kt dA tu yg simple2 jer..
mslhnya aku mls nk buat "inking" n "colouring".. susah n mkn ms..
maybe certain of them thought that i can't do a detail artwork..
I won't giving up..
aku akan buat sesuatu yg org xkn sgka aku boleh buat..
juz look n see.. i tryin to challenge my self here..
and them..are still doesn't see yet my real potential..
i'm juz lazy girl n don't hve passion on drawing like them..
benda ni x brmksd utk meninggi diri atau ape..
cume untuk meyakinkn diri.. kata2 utk diri sndri..
seperti kata2 seseorang ni..
"Jgn pkir ape yg org nk ckp psl diri kita..
Do it as the way u' re.. as long u not do a wrong thing or hurt people.."
aku akan igt kata2 nie..
berbalik pada diriku yg dulu..
harap2 semangat ni brpanjangan..
wish me luck on this.. Amin..

4 comments:

mazhad said...

ok ja dengo kamu mengoel tiap x post...haha...

milah hasan said...

yup2..ignore what other people say~ just follow your own way..but remember that, life without friends is nothing..so, keep your friends all your way~ <--ape aku merepek nih

Fiera Kittenz said...

of coz la..huhu

OngZ@i M@laYa 77 said...

huhu byknye yg dia dah post kat blog nie... :D lama gler dah x visit...
chaiyokk2 c comel!!