Admire

Fashion, hair styles, beautiful girls

- Aku excited dengan benda-benda cmni. Masa kecil dulu aku suka melukis perempuan cantik dengan macam-macam fesyen, main dengan anak patung barbie, buatkan baju cantik-cantik, stylekn fesyen rambut. Tak pelik pun, ramai perempuan yang macam ni kot. Bukan tu je, aku sanggup jahit baju anak patung sampai berjam-jam, kadang-kadang tak ingat makan. Macam nak jadi fesyen designer, tapi xlah, hobi je kot.


By: Jmorsa 2007


Sampai sekarang masih macam ni lagi. Dah x main barbie lah. Cuma aku masih addict melukis girl2 yang cute, kegilaan benda2 cmni aku salurkan ke illustration~ Aku x berminat melukis lelaki sebenarnya (xde yg best pun, ahaks~ kecuali watak2 lelaki yg macho kot). Hmm aku sgt gila dengan fine art + astetik..

Kat sini aku nak tunjuk orang2 yang paling ku admire di kalangan kawan2ku.. dorg ni sgt hebat~ plus memasing ada kekuatan sendiri, master of RASTER (Photoshop) n master of VECTOR (Illustrator).

Aku plak, suka pakai dua2, Photoshop and Illustator.
Teringin nak master dalam Illustration guna kedua-dua versi ni.




Bahia Khalid (Vector Artist)


Aku kerap mencari update artwork2 Bahia, dia suka lukis girl dengan mcm2 fesyen.
Plus, artwork dia kebanyakannya adalah vector.. Cantik~




Macam mana kenal dia?


- Start dari deviantart, jatuh cinta kt vector artwork dia. Sebab dia lah aku explore Adobe Illustrator dan mendalami seni Vector. Tu kira2 dua tahun lepas. Pastu dia popular di kalangan kawan2 TENSION ACADEMY, mcm sgt femes~ dan popular di kalangan bdk2 UITM juge.

- Memula ku byk dengar benda2 yang x baik pasal dia (dari org yg x rapat dgn dia lah). Biasa la kot manusia, dengki. Tak sangka plak kwn baik-ku Iyma, junior dia. Suka dia sangat2, plus she's hot rite~ :) beautiful~

- Pastu start rapat dengan dia bila ada FB ni.. Oleh sebab dia boleh dikatakan senior designer, maka ku slalu tanya dia hal2 dunia design. Sangat mesra orangnya dan supportive~ juge antara org yg plg rajin komen statusku skrg.. huhu~

- Saat paling xleh dilupakan bila kami sama2 diserang haters. Ape kes pun aku xtaw. Memula Bahia yang kena, tapi diserang secara private, dua hari pastu aku plak diserang secara terang-terangan. haihh mcm ada yg rancang je. Takpelah, xkisa pon~ Lalala~ X semua org pun akan suke kita, normal. haha!



Faizaldin a.k.a Pjoe (Painter and Comic Artist)

Pjoe, nama ni memang popular sekarang, artis UJANG la katakan. huhu~ Nama dh makin naik la bro~
Alhamdulillah dia x lupe aku walaupun dh jd artist popular :)



Pjoe, artwork2 dia kebanyakannya versi painting (photoshop),
Skali tgk mcm vector sebab painting dia sharp kn?
Pjoe x penah guna Illustrator, ini ialah artwork Raster.


Macam mana kenal?

- Memula kt KREKO. Pastu usha deviantart dia, trus teruja sebab dia pandai wat painting. Selalu kaco kt skype, ym.. then ber'sms n bla2.. Start jd rapat ms praktikal. Disebabkan aku rs dia ni berbakat, tapi xde pekerjaan yang tetap plak, ruginya bakat dia. Terasa nak tolong. Aku offer dia jd animator kt tempat aku. Malangnya, dia tolak sebab x sanggup nak tinggalkan parents dia kt rumah~ anak yang baik. Aku risau, harap dia dpt pekerjaan yang baik, dan akhirnya dia bgtau aku, dia try anta artwork kt UJANG, dan Alhamdulillah dia berjaya juge jd kartunis.

- Aku tak sangka plak dia akan guna nama aku utk trademark artwork dia. Thank you~

- LOVE STORY - kisah cinta antara FIRA & BLACK. Jgn salah faham ye, watak ni bukan lah kisah sebenar kitorg, ada la skit2 perangai aku (cm suke minum kopi), tapi kebanyakannya rekaan semata2, dan kami berdua x penah bercinta pun~ Dia sifu aku~ itu ajer~ penah juge aku kasi idea utk komiknye~

*Dia pandai main muzik juge.. Haishh mmg terasa nak belasah je.. hebat sgt.. XD Ahaks~

end~

No comments: