Wahai Sahabat


:: Kawan.. mudah dicari.. kemana-mana kita pergi, kita akan bertemu dgn kawan. Tapi sahabat.. di manakah dia? Orang yang mengetahui selok belok hidup kita.. Orang yang sanggup memikirkn masalah kita.. orang yang menemani kita, menangis bersama, mendokong, melindungi kita.. siapa mereka?

:: Aku.. sgt inginkan org yang bergelar sahabat.. tidak kira apakah jantina kamu, bangsa kamu atau agama kamu.. Aku juga bukanlah seorang sahabat yang baik.. tapi aku mencuba untuk jd sahabat yang baik.. kadang kala kita lupa, kita tidak sedar, kebaikan yang dilakukan oleh kawan-kawan kita.. kerana kita manusia.. penuh dengan kesilapan.. kita pernah bergaduh, salah faham, tidak sependapat.. tapi.. ini semua lah yang buat kita mengenal diri masing-masing..

:: Kita mmg tidak sempurna.. ya mmg susah nk menjadi seorang yg benar2 ikhlas.. Hati bukanlah sentiasa baik.. tiada manusia yang benar2 baik di dunia ni, hanyalah Nabi yang tanpa dosa..

Selalu aku mengingatkan diri..

Ya Allah, senangkanlah hati aku melihat kegembiraan mereka..
Ya Allah, jauhkan aku dari sifat cemburu dan hasad dengki..
Ya Allah, ikhlaskanlah hati aku membantu mereka..

Ya Allah, kurniakan aku orang2 yang baik disisi..
Yang menyokong, membantu dan menyayangi aku seikhlasnya..
Sebagai seorang insan yang bergelar SAHABAT..


Hargailah teman-teman kamu..



-------------------------------------------------------------------------------


Situasi 2009

Saatku seorang diri di kamar Restu, diam, menangis, termenung, tiada siapa pun yg bertanya..
lalu kedengaran bunyi ringtone, beep! beep!.. lantas ku menjawabnya.. "hello..."

"Fira! ko ok ke? aku tgk kt FB ko lain mcm je.. ko xde duit ke? nnti aku kasi ko RM100 yaa? atau ada org buli ko? Beb, kalo ada sesiapa buli ko plz bgtau aku.. aku akan lindungi ko okay.. ko jgn simpan problem ko blh x? Ada ape2 plz bgtau aku okay.."

Aku diam.. hati aku menangis..
Rahimah Zainuddin, ko sahabat pertama aku..
Juga selamanya..
Terima kasih..








Wahai kalian..
Sudikah kalian menjadi sahabat aku? :)





Doaku untuk orang yg bergelar sahabat

Ya الله ,
sahabat saya yang membaca ini adalah sahabat yg solehah, kuat, sabar, sayangilah dia serta kasihilah dia.
bantu tingkatkan kehidupannya, mudahkan rezekinya, sehatkn bdnnya.
Jika dia melangkah, slmtkanlah dia, permudahkan langkahnya..
أَمِِيْن يَا رَبَّ العَالَمِينْ