Suara dengarkan aku

Aku sukakan seseorang..
masih sukakan seseorang..
hati selalu tertanya-tanya..
adakah aku mencintai dia?

Mencari-cari..
dimana jawapan itu..
cuba menyelam sedalam-dalamnya..
ke dasar hati ini..

Aku menyedari..
aku tidak dapat memiliki kamu..
kamu dimiliki seseorang..
namun aku redha..
asalkan kamu bahagia..
kita kawan.. ya kita memang kawan..

Aku keliru..
aku masih bingung..
saat kemunculan gagak hitam..
yang ku sangka merpati..
bakal membawa ku akan terbang ke awan putih..
tetapi terjunam jauh ke lembah gelap..

Aku melarikan diri..
hati ini kerap dilukai..
kulit ini seakan dihiris..
dimamah oleh sang gagak..
seperti bangkai tikus..
dilonggokkan sampah..

Tolong aku..
bantu aku..
aku takut..
aku menangis..
aku kecewa..

Lalu ku melihat..
muncul sekumpulan kunang-kunang..
memberi seribu cahaya..
lalu aku tersedar..
aku masih ada mereka..
teman-teman sejati..

........................................................................

Wahai kamu..
Kini kamu sendiri..
Aku juga sendiri..
Adakah masih ada peluang untuk kita..
Membuka buku baru?

Kamu..
wahai kamu..
adakah kamu tahu..
dalam hati ini..
masih ada kamu..

KAMULAH YANG TERBAIK..
SELALU YANG TERBAIK..


(Bosan kan dengar minah ni merepek..?)

Hello DJ Xyz disini..
atas permintaan seorang gadis,
sayer akan mainkan sebuah lagu dari "Hijau Daun - Suara"
katanya ingin mendedikasikan lagu ini untuk lelaki idaman dia..
Harap kamu semua terhibur..
Enjoy~


5 comments:

Daishie said...

great poem babe.. i knw what u feel. sharing is caring. c u on saturday :p

Fiera Kittenz said...

See u babe~ love u :D

Unknown said...

niceee~ ;D
aina suke fiera nya ayat..
wuu..haru sguh.
jiwang x jiwang gak upenya si fiera nih.hahaha

mazhad said...

nice!!!

Fiera Kittenz said...

thanks semua :)