Ohhh!! Banyaknya task~

Konpius juga la ape position aku ni sebenarnya? Dalam contract sebagai Graphic and Product Designer.

Sekarang task aku, buat design untuk souvenir Putrajaya, Corporate Design seperti company profile, letter head dan yang seangkatan dengannya, website untuk anak syarikat kami, interior untuk Pullman Hotel Putrajaya, branding meneral water khas Putrajaya, mencari supplyer dan kira kos (ini dah masuk management), join tender dan sampai buat kerja-kerja bodoh macam scanning pun aku yang buat. Nasib baik la x suruh buat kopi ke atau mop lantai.. hahahaha! Menangis kejap T___T.. Ini lah namanya kerja Multi-tasking.

Even semua kerja-kerja tu kena siap tapi dorg tak bagi aku dateline.. dalam preasure ni aku rasa seronok gak.. Boss bagi kebebasan kat aku susun sendiri kerja-kerja tu. Aku pun sesuke hati je nak kuar ke, balik awal ke, masuk lambat ke, yang penting manager aku tau mana aku pergi. Kalau diikutkan life study dulu lebih pressure walaupun satu assigment tu diberi masa yang panjang, time keje ni plak melambak-melambak tapi aku x tertekan sgt, maybe sebab environment kerja yang best.

Nak masuk dua bulan aku kerja, cukup ke ilmu tu? Terasa diri ni bodohla. Banyak sangat yang x tau. Sembang-sembang tadi dengan manager-ku, baru ku tahu kenapa boss nak aku buat semua benda. Dia nak aku sampai satu tahap yang boleh uruskan projek sendiri tanpa diorang. No wonder lah memula aku rasa kerja aku senang, bahan dah dibagi, aku tinggal design je. Tapi sekarang, aku sendiri yang kena jumpa client, aku yang design, aku yang handle kos, dan aku yang manage keseluruhan projek. Bila dah achieve tahap tu, boss akan lepaskan aku dan aku akan hire orang bawah plak nanti. Rupanya aku di'train sebagai perintis.
*faint




Pullman Hotel Putrajaya

No comments: