House - husband?


- Aku cuma nak bagi pendapat aku je lah dari pengalaman yang lepas2.. Serius aku x suke species lelaki yg beranggapan "Pompuan wajib jd suri rumah".. ape kes? Perempuan skrg kebanyakannya bekerjaya, ada kelulusan yang tinggi.. knp lepas kawin mesti end up duduk kt rumah uruskan keluarga je? Bukan nk EGO tp tolong la, cube pikir mak bapak kuarkn duit byk utk pendidikan anak perempuan mereka supaya dia berjaya, lepas kawin lak laki dia nk dia wat keje rumah n jaga anak je. Bazir duit blaja, bek xyah skola kn..

- Zaman da moden lah.. Perempuan juga buat kerja lelaki. Apa salahnya suami isteri saling bantu membantu buat kerja sama2, begitu juga dalam hal urusan keluarga. Mana boleh lepas tangan hal anak2 dan urusan rumah pada isteri je. Stress la..

- Aku paling benci bila lelaki mengarah-arah, "ni kenapa rumah x kemas lg? kenapa x masak lg? X reti nk buatkan air ke?"... Hello i ni org gaji u ke? Tau lah lelaki ketua keluarga dan berhak mengatur tapi persefahaman tu penting lah, at least jaga la hati perempuan. Nak tegur x salah tp biarla kena caranya.

- Aku suke lelaki yang boleh memahami situasi dan uruskn hidup bersama2.. Let say lah satu ari tu isteri dia trlalu penat bekerja, then dia tlg uruskan rumah mcm memasak, mengemas dan lain2.. Bukan bermakna si isteri plak blh dok senang lenang, husband lak jd housewife, tp bekerjasama lah. Saling bertukar2.. Lebih baik bila si suami dan isteri buat kerja tu bersama2, msti hubungan tu makin rapat kn.. :)

- Sebagai perempuan, aku juga faham tanggungjawab seorg isteri tu adalah menguruskn rumah tangga, ya tu mmg betul.. Walaupun sama2 penat bekerja, perempuan xleh la biar husband dia balik keje lapar dengan rumah bersepah.. haha.. Point aku kt sini, persefahaman mengikut situasi~



APE YG PENTING?? KERJASAMA~
"Life is perfect with understanding"




*P/s: wahh bf-ku pandai masak pula.. Bonus for me.. ahaks~ xleh kalah dgn dia.. ya aku akan blaja masak juga.. So lucky to have u dear.. Love u so much.. U're the best..

3 comments:

Keough White said...

tugas isteri bukan memasak.. :) hehe

eddy setuju gan fiera

milah hasan said...

bf u org kampong kan? of cos la pandai masak! org kampong rawk! btw, org kampong kalo lame dok bandar, mule lupe diri, mule la nak lupe masak gak.. mcm aku..... wuuuuu~~~~ mesti kena asah skill sblm fira jd lg terer dr aku! hahahahaha

Fiera Kittenz said...

Thx ed~ XD huhu.. jgn arah2kn wife nnti ye..

Milah, hahaha i suke org kmpg~ so sweet lah~ XD keh3.. mana boleh kalah ni.. kena blaja kaw2 pasni~