ILLUSTRASI.. COOL!!

Tentang illustrasi..

aku mmg gila illustrasi skrg..asyik meyibokkn diri aku untuk blaja benda2 ni..

tu pon sbb utama yang wat aku bminat dgn illustrasi psl pas aku teruja dgn work kak Bahia, seorang senior kwn baik aku dari Uitm.. lawa seh..


Ni ha salah satu work die..cun kan??

sejak tu aku mmg rajin kumpul mcm2 jenis Illustrasi sbg sumber rujukan..ada mcm2 jenis illustrasi..meh kita tgk..







nk wat bnda ni mmg susa..serius sey..memerlukan tahap kesabaran yang tinggi.. kadang2 bnda ni brgantung pada ke "detail" lan work tu gak..ada jenis yang flat, ada jenis yg gradient..buat ms ni aku br wat satu illustrasi yang jenis flat..aku tunjuk balik karya aku..



serius penat wat benda ni..mkn ms yang lama nk wat..apepun aku tgh wat illustrasi kedua aku..kali ni aku cuba mix flat n gradient skit..skrg ni br half siap..xsempat nk wat..kena siapkan byk asgmnt penting dulu..nnti aku akan tunjuk proses pembuatan illustrasi aku tu..

RINTIS

bebaru ni aku gi kt Pameran Rintis, pameran bdk2 final year skol aku..
ape yg best, sorg senior bernama Eng Kit, work die mmg gempak gila..aku sgt kagum dgn illustrasi die..drawing die pon sgt bgs..xtau la bile aku leh kejar die..


work die mmg gempak la..cume jenis mcm ni aku agak biasa nmpk gk..tp die still ada style dia..aku teruja..dia sgt rajin..aku xleh bygkn bape lama die amik masa utk wat stu artwork ni..

tapi kalo sape ada tablet atau wacom, sure lebih sng nk wat..tu la aku nk beli xmampu..xde duit sey..

No comments: